Co można odliczyć przy kredycie na firmę
Część kredytu firmowego można wliczyć w koszty prowadzenia działalności gospodarczej. Odliczyć od dochodu i płacić mniejszy podatek.
Ale jakie dokładnie koszty kredytu możemy odliczyć?
Otóż wszystkie, które stanowią koszt uzyskania tego kredytu.
W szczególności:
Prowizja bankowa – wliczana w całości jako koszt. Jest to opłata za uruchomienie kredytu, która pobiera bank. Zazwyczaj stanowi kilka procent wysokości kredytu. W przypadku gorszych scoringów jest wyższa i może wynosić nawet 19%. Są oferty bankowe przy których prowizja wynosi także 0,00%, ale o to najlepiej dopytać się uczciwego pośrednika lub doradcę.
Odsetki – wliczane jako koszt. Odsetki kredytu możemy wliczyć w całości jako koszt utrzymania przychodu. Czyli część raty, stanowiącą odsetki można uznać jako koszt.
Opłaty za prowadzenie konta – można odliczyć w całości i wliczyć w koszty prowadzenia formy.
Koszty kart płatniczych i kredytowych – można wliczyć w koszty. Miesięczną opłata za ich prowadzenie.
Pakiety dodatkowe banku – mogą nimi być pakiety księgowości, opieki medycznej, opieki prawnej itp.
Prowizja pośrednika – prowizja pośrednika, który pomógł Ci pozyskać kredyt w całości może być wliczona w koszty, czyli pomniejsza podatek.
POLUB MNIE NA FACEBOOK
Czego nie wliczamy jako koszt utrzymania przychodu:
Rata kapitałowa – czyli część rata stanowiąca spłatę kapitału kredytu. Jest to po prostu oddawanie pożyczonych pieniędzy, więc nie możemy ich odliczyć od podatku.
Jeśli szukasz kredytu, to napisz do mnie.
Jestem niezależnym doradcą kredytowym i wybiorę najtańsze finansowanie dostępne w Polsce.
Mój mail: kamil@dyrtkowski.pl
Kamil Dyrtkowski
Jeśli doceniasz wartość - udostępnij dalej.
[ulp id='uZIjRsqOAPjXkxX4']
WIĘCEJ POSTÓW DLA CIEBIE